Ministerie van Binnenlandse Zaken-Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (BZK) Data Architect
Data Architect
Functie
Data Architect
Locatie
Den Haag
Uren per week
24 uren per week12:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever Rijksdienst voor Identiteitsgegevens De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van de Nederlandse reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk niet alleen voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB maar ook en vooral voor de burger. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.
Project
De Landelijke Aanpak Adreskwaliteit is een samenwerking van publieke organisaties die werken aan het herkennen en herstellen van incorrecte adresgegevens in de Basis Registratie Personen, de BRP. In Nederland wordt van iedereen het woonadres bijgehouden. Dat gebeurt in de BRP. Alle overheidsinstanties maken hier bij de uitvoering van hun taken gebruik van. Het is dus belangrijk dat woonadressen kloppen. Als mensen verkeerd geregistreerd staan, kan de overheid ze niet bereiken. Hierdoor lopen ze zorg en eventuele toeslagen mis die ze wellicht nodig hebben. Ook bestaat de kans dat mensen met een foutief woonadres ten onrechte overheidsgeld krijgen of dat boetes niet geïnd kunnen worden.
Gemeenten en overheidsdiensten vermoeden soms dat de adresregistratie niet klopt. Bijvoorbeeld wanneer er veel mensen op een bepaald adres staan ingeschreven of als overheidspost retour wordt gestuurd. Op basis van diverse profielen worden signalen gemaakt. Een gemeente kan met deze signalen een onderzoek starten en bij serieuze twijfel, een huisbezoek afleggen. Op die manier stelt de gemeente vast of de adresgegevens kloppen. Kloppen ze niet, dan corrigeert de gemeente deze in de BRP. Zo verbetert de kwaliteit van de BRP en beschikken overheidsorganisaties over de juiste, actuele gegevens. Ook kunnen gemeenten met de bevindingen van het huisbezoek hun dienstverlening voor de bewoner aanpassen en verbeteren. Door op huisbezoek te gaan, krijgen gemeenten zicht op mensen die mogelijk hulp nodig hebben. Of op misstanden die zich achter de voordeur afspelen. Zo werkt de overheid in de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit samen aan de kwaliteit van de BRP.
Opdrachtomschrijving
Wat ga je doen? Als data architect ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en onderhouden van de data architectuur. Je verzekert de aansluiting van data architectuur op de veranderende en complexe bedrijfsprocessen van de organisatie en je hebt directe invloed op een uitstekende dienstverlening en tevreden burgers. Jouw architectuurmodel maakt het mogelijk foutieve inschrijvingen op te sporen, je werkt dus mee aan de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA). Het indelen van datadomeinen, het vaststellen van de master data architectuur en het ontwikkelen van datamanagement zijn in deze functie jouw belangrijkste kerntaken.
In jouw positie is het dan ook belangrijk om goed te luisteren naar data analisten en engineers. Jij haalt er dan ook plezier uit om actief de samenwerking te zoeken met bijvoorbeeld domein architecten, data analisten en engineers. Samen zoeken naar de juiste oplossingen en mogelijkheden om onder andere het gebruik van data in de organisatie te verbeteren zie jij als een verantwoordelijkheid. Samenwerken vinden we bij RvIG belangrijk, we werken in een multidisciplinair team van verschillende afdelingen
Eisen
Wensen
Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De 'WKA' heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico's voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Ministerie van Binnenlandse Zaken-Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (BZK)
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever Rijksdienst voor Identiteitsgegevens De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van de Nederlandse reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk niet alleen voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB maar ook en vooral voor de burger. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.
Project
De Landelijke Aanpak Adreskwaliteit is een samenwerking van publieke organisaties die werken aan het herkennen en herstellen van incorrecte adresgegevens in de Basis Registratie Personen, de BRP. In Nederland wordt van iedereen het woonadres bijgehouden. Dat gebeurt in de BRP. Alle overheidsinstanties maken hier bij de uitvoering van hun taken gebruik van. Het is dus belangrijk dat woonadressen kloppen. Als mensen verkeerd geregistreerd staan, kan de overheid ze niet bereiken. Hierdoor lopen ze zorg en eventuele toeslagen mis die ze wellicht nodig hebben. Ook bestaat de kans dat mensen met een foutief woonadres ten onrechte overheidsgeld krijgen of dat boetes niet geïnd kunnen worden.
Gemeenten en overheidsdiensten vermoeden soms dat de adresregistratie niet klopt. Bijvoorbeeld wanneer er veel mensen op een bepaald adres staan ingeschreven of als overheidspost retour wordt gestuurd. Op basis van diverse profielen worden signalen gemaakt. Een gemeente kan met deze signalen een onderzoek starten en bij serieuze twijfel, een huisbezoek afleggen. Op die manier stelt de gemeente vast of de adresgegevens kloppen. Kloppen ze niet, dan corrigeert de gemeente deze in de BRP. Zo verbetert de kwaliteit van de BRP en beschikken overheidsorganisaties over de juiste, actuele gegevens. Ook kunnen gemeenten met de bevindingen van het huisbezoek hun dienstverlening voor de bewoner aanpassen en verbeteren. Door op huisbezoek te gaan, krijgen gemeenten zicht op mensen die mogelijk hulp nodig hebben. Of op misstanden die zich achter de voordeur afspelen. Zo werkt de overheid in de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit samen aan de kwaliteit van de BRP.
Functie: | data architect |
Startdatum: | 12-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | WO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 24 – 24 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Berkel en Rodenrijskrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de berkel-en-rodenrijskrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Berkel en Rodenrijs via berkelenrodenrijskrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op berkelenrodenrijskrant.nl.
© berkelenrodenrijskrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.