Jurist Privaatrecht bij Juridische Zaken
Solliciteer direct Reageer t/m 24 april 2025
Als jurist heb je bij Dienst Toeslagen van het ministerie van Financiën in Den Haag een uitdagende en zeer afwisselende baan. Wij werken hard aan het financiële herstel voor gedupeerde ouders en kinderen en tegelijk gaat het normale werk voor de huur-, zorg- en andere toeslagen gewoon door. Als mens èn jurist kun je hier echt het verschil maken. Wij zijn doorlopend op zoek naar civiel juristen die ons kunnen versterken. Juridische zaken en Vaktechniek is onderdeel van de directie Strategie, Recht en Beleid.
Dit doe je bij Dienst Toeslagen
Je gaat als creatieve jurist met een brede interesse en een goede politieke antenne bij onze afdeling Juridische Zaken en Vaktechniek aan de slag. Je werkpakket is afwisselend. Zo behandel en adviseer je over bijvoorbeeld verzoeken om schadevergoeding en begeleid je civiele juridische procedures die betrekking hebben op Toeslagen. Maar eigenlijk kun je op allerhande juridische vraagstukken op het snijvlak van publiek- en privaatrecht worden ingezet.
Dit doe je samen met je collega's, het team bestaat uit ongeveer 10 gedreven professionals die allemaal gekozen hebben om het vertrouwen in Dienst Toeslagen te helpen herstellen. Samen zoeken we naar oplossingen, doen we recht aan het verleden en bouwen we aan de toekomst. Onze activiteiten staan elke dag volop in de schijnwerpers, en het werk dat je doet heeft impact!
Een bijzondere baan, omdat...
• Je werkt in een dynamische omgeving midden in de actualiteit.
• Je werkt in een open, sociaal en op samenwerking gericht team, die dagelijks bezig is om het verschil te maken.
• Je je dichtbij de politieke actualiteiten begeeft, en je hierin uitstekend kan meebewegen.
Wanneer past deze baan bij je?
Jouw competenties
De afdeling - Directie Strategie, Recht & Beleid
Openen
Directie Strategie, Recht & Beleid (SR&B) levert inbreng in de beleidscyclus en het parlementaire proces en ziet toe op eenheid van beleid en uitvoering. SR&B geeft strategisch advies, coördineert uitvoeringstoetsen op voorgestelde wet- en regelgeving, zorgt voor juridisch advies en bewaakt de vaktechnische kwaliteit van de uitvoering. Je adviseert samen met je collega's de ambtelijke en politieke top over beleidsmatige en juridische vraagstukken, levert vanuit de eigen kennisbasis verbetervoorstellen voor de korte en lange termijn en borgt dat tenminste het perspectief van toeslaggerechtigden en de uitvoering voldoende voor het voetlicht komt voordat tot besluitvorming wordt overgegaan.
Dienst Toeslagen maakt vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar. Dát is onze missie!
Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Dienst Toeslagen draagt bij aan financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot de meest vitale voorzieningen. Drie vragen staan centraal in ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen: Is het rechtvaardig? Doen we het samen? Zijn we aanspreekbaar?
Bij Dienst Toeslagen gebeurt veel. We werken met hart en ziel aan herstel van de kinderopvangtoeslagen. En daarnaast gaat het reguliere werk voor de huur-, zorg- en andere toeslagen onverminderd door. We trekken lering uit wat beter kan. Dienst Toeslagen maakt de komende jaren dus een sterke ontwikkeling door. Naar de best mogelijke dienstverlening voor burgers. Met medewerkers die weten hoe dat moet. Maatwerk waar kan. Toezicht waar moet.
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.
Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.
Dienst Toeslagen zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.
Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.
Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.
Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.
"Ons werk onderscheidt zich doordat we werken voor Dienst Toeslagen aan de hersteloperatie, maar ook in het heden en voor de toekomst. We werken op civiel- en bestuursrechtelijk terrein voor de burger, waardoor geen dag hetzelfde is en creativiteit en flexibiliteit van je gevraagd worden en je werk direct impact heeft. We werken in een prettige directie met fijne collega's en een goede sfeer." Marijke, clustercoördinator publiek- en privaatrecht bij Dienst Toeslagen.
Dit krijg je van ons
Jij gaat ervoor, elke werkdag weer, voor je plezier én voor de volgende arbeidsvoorwaarden:
Een passend salaris
Het sollicitatietraject bij Dienst Toeslagen loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, en je kennis laten maken met ons.
Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.
We nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen de verdere voorbereidingen op jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op het portaal voor rijksambtenaren, P-direkt , vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.
Werken bij Juridisch
Het behandelen van bezwaren en beroepen, advies geven en beleidsstukken opstellen. Samen werken we aan hard aan het eerlijk en rechtvaardig laten lopen van procedures.
Functie: | jurist privaatrecht |
Startdatum: | 06-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 4278 – 6320 |
Uren per week: | 32 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Berkel en Rodenrijskrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de berkel-en-rodenrijskrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Berkel en Rodenrijs via berkelenrodenrijskrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op berkelenrodenrijskrant.nl.
© berkelenrodenrijskrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.