Vacature Manager Brand Performance

Manager Brand Performance in s-Gravenhage

NN Group logo

  • Taal NL EN Favorieten

Manager Brand Performance

Logo 300 x 200 (1).png

  • NS Business card, ook privé te gebruiken
  • 13e maand en vakantiegeld
  • 27 vakantiedagen en 1 Diversiteitsdag

  • Support +20 miljoen klanten

introHet zijn boeiende tijden bij NN Group. We hebben onze nieuwe en ambitieuze merkpositionering en -strategie gelanceerd, genaamd 'supporter of change'. Passend bij onze ambitie om de industrieleider te zijn, die bekend staat om klantbinding, onze getalenteerde mensen en maatschappelijke impact.NN Group is een financieel dienstverlener (via het intermediair, B2B en rechtstreeks aan consumenten) met toonaangevende merken als (oa) Nationale-Nederlanden, OHRA en BeFrank. We zijn naast Nederland actief in 10 internationale markten. We inspireren en betrekken onze doelgroepen in onze missie: zorgen voor wat ertoe doet. Met een sterke merk- en marketingstrategie gericht op het welzijn van mensen trekken we de aandacht en geven we aantoonbaar vertrouwen, ondersteund door relevante en opvallende merkcampagnes en sponsor- en partnerships en met interessante en relevante merkactivaties, -content en -evenementen. We bouwen aan sterke, relevante relaties en gaan de verbinding aan met (potentiële) klanten, zakelijke partners, relaties, het intermediair, medewerkers en werkzoekenden, en de maatschappij als geheel. Zo versterken we niet alleen onze reputatie, maar vergroten we ook het aantal interacties en de betrokkenheid met ons merk. Dit meten we primair met merkoverweging, NPS-r en sponsorbekendheid.

Stel je vraag aan Verhagen-van Noorloos

Je gaat als manager Brand Performance aan de slag. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het meten en analyseren van en het rapporteren over de merkstrategie en -activiteiten. Met als doel te bepalen hoe effectief ons merk haar doelstellingen bereikt en hoe goed we onszelf positioneren in de markt in vergelijking met onze concurrenten. Daarmee bied je waardevolle inzichten in de gezondheid van ons merk. Daarnaast ben je de rechterhand van de Group CMO en overzie en manage je samen het totale marketingbudget en de ROI daarvan.

Je bent onderdeel van de unit Brand Marketing van NN Group (naast het team Brand & Marketing Communications en team Brand Engagement). Deze rol noemen we bij NN een Managing Expert: je bent de manager, senior en vakinhoudelijk expert van het team. Je directe team is (relatief) klein en bestaat uit experts (1 FTE en een stagiair/trainee) op het gebied van brand intelligence, media management en financiële & kpi performance. Dit gaat van research tot insights, van campagne tracking tot de global brand health monitor, van merkactivaties tot sponsoring. Indirect werk je nauw samen met brand intelligence experts in al onze markten. Bij deze rol hoort ook het opstellen en monitoren van het 'double digit' brand marketing budget, het analyseren en rapporteren op merk kpi's als onderdeel van onze jaarlijkse rapportage cyclus, het aansturen onze media- en onderzoeksbureaus en het op management consultant niveau kunnen samenstellen en opleveren van brand performance rapportages en presentaties. In deze rol geef je elke marketeer binnen NN Group data driven inzicht en sturing aan de brand marketing unit en de organisatie en werk je mee aan een merk waar mensen van houden en behaal je onze doelen op merkbekendheid, merkoverweging, likeability en NPS-r. Direct in Nederland en indirect in de context van ons merkportfolio en de 10 internationale markten waarin we actief zijn.

Deze management rol bestaat grofweg uit drie deelgebieden:

  • Je bent de expert in onderzoek, insights, media management (strategie, inkoop, bureau- en contractmanagement), performance analyse en insights
  • Je werkt samen met en ondersteunt onze marketing- en communicatiecollega's en digitale experts in onze business units en markten om effectiever en efficiënter te zijn
  • Je brengt de merkbekendheid, merkoverweging en NPS-r van NN Group op een hoger plan vanuit een passie voor data driven marketing, customer insights, brand health monitoring, tracking etc.
  • Data en inzicht gedreven manier van werken en denken: effectiviteit en efficiency gaan bij jou hand in hand
  • Je draagt stevig bij aan het vergroten van NN's merkbekendheid, likeability, reputatie, merkoverweging en NPS-r voor de merken in ons portfolio met een primaire focus op het Nationale-Nederlanden merk
  • Je werkt vanuit verticale deskundigheid, horizontale verbinding en geïntegreerd projectmanagement en agile werken en denken
  • Onderzoeksmethoden en systemen, evenals xls en powerpoint kennen voor jou geen geheimen (meer). Je werkt en denkt als een management consultant: overzichtelijk, gestructureerd, planmatig en secuur
  • Je bent een inspirerende manager die ruime ervaring heeft in het direct en indirect managen van vakspecialisten (+/- 2FTE direct) en een consortium van (media)bureaus
  • Je bent inspirerend, gefocust en gestructureerd: een strategisch, tactisch en operationeel vaardige merkbouwer die het hart en geest van diverse doelgroepen weet te raken
  • Je staat stevig in je schoenen en weet hoe je van een groep diverse mensen een soepel geheel maakt
  • Je staat open voor ideeën, maar weet ook kaders te scheppen, het geheel te overzien en naast ja ook (vaak) nee te zeggen: prioriteren, keuzes maken en focus aanbrengen zijn jouw sleutel tot succes
  • Stakeholdermanagement is je tweede natuur: Je stemt merkactiviteiten binnen de organisatie goed met je leidinggevende, collega team managers en diverse stakeholders af
  • Je werkt goed binnen merkkaders, capaciteit, planning en budget
  • Je ontwikkelt en realiseert, samen met je directe collega (brand performance expert) en bureaus de jaarlijkse mediastrategie, -tactieken en -kalender voor NN Group
  • Je bent een stevige contractmanager en -onderhandelaar mn op het gebied van media- en onderzoeksbureaus
  • Je kijkt naar slimme mogelijkheden voor uitwisseling tussen onze internationale markten en het merkportfolio
  • Je initieert procesverbetering en automatisering die leiden tot efficiëntie en effectiviteit
  • Je identificeert trends en behoeftes om zo betere plannen te ontwikkelen en onze strategie te optimaliseren
  • Je meet de impact en het succes van merkinspanningen
  • Je werkt binnen budget en capaciteit en zorgt voor accurate kostentoewijzing en prognoses

NN investeert in een inclusieve, inspirerende werkomgeving en in vaardigheden en competenties voor de toekomst. Daarbij passen arbeidsvoorwaarden die aansluiten bij wat er vandaag nodig is én die rekening houden met de toekomst. Zo bieden we onze medewerkers de mogelijkheid het beste uit zichzelf te halen.

  • Salaris in hay 18 afhankelijk van jouw kennis en ervaring
  • 13de maand en vakantiegeld, maandelijks uitbetaald bij je salaris
  • 27 vakantiedagen bij een werkweek van 5 dagen en één Diversiteitsdag
  • Een moderne pensioenregeling uitgevoerd door BeFrank
  • NS Business Card 2e klas, waarmee je onbeperkt kunt reizen, ook privé. Reis je liever met eigen vervoer?
  • Thuiswerkvergoedingen voor internet en een goede werkplek

Je bent een vindingrijke en energieke manager, met kennis van de inhoud en oog voor de mens. Een teamspeler, zelfsturend en iemand die verantwoordelijkheid voelt en neemt. Je hebt een sterke getting things done mentaliteit en jouw antwoorden beginnen (bijna) altijd met ' how can I help?'Je hebt een goed beoordelingsvermogen, het vermogen om geloofwaardigheid binnen de organisatie te creëren, te schakelen op alle niveaus, sterke relaties te bouwen en ontwikkelen. Je bent bewezen in staat om het respect te verkrijgen van senior leadership als hun vertrouwde adviseur. Je bent beschikbaar op onze locaties, digitaal als dat kan.

  • Een relevante opleiding en werkervaring op WO niveau
  • Ruim 10 jaar ervaring in mediamanagement, research en (financial) reporting
  • Aantoonbaar aan een succesvol merk gebouwd en prijswinnende campagnes begeleid
  • Ruime ervaring in managementfuncties met een team met experts en verschillende vakgebieden
  • Data savvy: analyse van merkactiviteiten, digitale metrics en media kennen geen geheimen voor je
  • Ervaren in het inspireren van en het voortouw nemen in werken met een consortium van bureaus
  • Een sterk commercieel/zakelijk inzicht en zorg voor een goed onderbouwde ROI
  • Talent om strategisch denken te combineren met creatieve, pragmatische probleemoplossing
  • Een scherp oog voor detail, nauwgezet, goed in staat om keuzes te maken en prioriteiten te stellen
  • Een kei in deadlines halen, minstens een jaar vooruit te plannen en een budget te beheren
  • Uitstekende rapportage- en presentatie skills (xls/ppt), goed in staat om storylines te bouwen
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in Nederlands (native) en zakelijk Engels (voertaal)

Brand Marketing is binnen NN Group (mede)verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het onderhoud van uniforme en sterke merkmarketingactiviteiten gericht op een onderscheidende positionering in alle markten. Je rapporteert in deze rol aan de CMO van NN Group. Je maakt deel uit van het managementteam van de unit Brand Marketing. Hier bedienen we alle NN-merken in Nederland (oa Nationale-Nederlanden, OHRA en BeFrank) en 10 internationale markten, met een focus op het Nationale-Nederlanden (NN) merk. Voor het ontwikkelen en executeren van de research, mediamanagement en financiële & kpi activiteiten vanuit het team Brand Performance werk je nauw samen met de Group CMO en de andere twee teams binnen deze unit te weten Brand & Marketing Communications en Brand Engagement. Samen richten we ons op relevante en effectieve wijze op alle markten, stakeholders (klanten, maatschappij, medewerkers), alle producten en diensten van NN, onze sponsor- en partnerships.

Onze kantoren zijn 100% circulair gerenoveerd. Zero waste, maar zonder concessies te doen aan het ontwerp.

Onze in-house 'event space' is hét creatieve centrum voor het delen van kennis.

Samen met jouw team bepaal jij waar en wanneer je werkt.

'Ýou Matter', dat is onze merkbelofte.

Het kantoor is een ontmoetingsplek, met ruimte om te brainstormen en samen te werken.

Ons hoofdkantoor ter gelegenheid van het event: 'Den Haag Stad Escher' in 2023.

Wij geloven in de kracht van kunst en zijn trotse partner van het Mauritshuis.

Verhagen-van Noorloos

Talent Acquisition Specialist HR, FM, MarCom, Customer & Operations



Functie:brand performance manager
Startdatum:11-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:5597 – 7996
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Berkel en Rodenrijskrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de berkel-en-rodenrijskrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Manager Brand Performance NN Group 11-06-2024

Bekijk ook andere vacatures