Vacature Medewerker Ondersteuning Informatiecentrum

Medewerker Ondersteuning Informatiecentrum in Zoetermeer

Om- en bijscholen

Activiteiten

Organisatie

Overlegtafels

Partners onderwijs en bedrijfsleven

Werken bij SBB

Pers

Nieuws

Stagepact mbo

Medewerker ondersteuning Informatiecentrum Diplomawaardering

Vacaturenummer: 102
Omvang: 24 - 32 uur

Ben jij administratief onderlegd met oog voor detail en interesse in diplomawaardering? Wil je bijdragen aan de ondersteuning van processen die het mogelijk maken om binnen- en buitenlandse diploma's te waarderen? Lees dan verder, want wij zoeken een medewerker ondersteuning!

Jouw werk

Als medewerker ondersteuning van het Informatiecentrum Diplomawaardering (IcDW) speel je een cruciale rol in de administratieve, financiële en procesmatige ondersteuning van de waardering van binnen- en buitenlandse diploma's. Je werkt voor zowel SBB, die verantwoordelijk is voor het vmbo- en mbo-niveau, als voor Nuffic, die zich richt op avo (algemeen vormend onderwijs) en ho (hoger onderwijs). Je hebt te maken met verschillende doelgroepen, waaronder particuliere klanten, inburgeraars, bevoegde autoriteiten en ROC's/ISK's. Voor elke doelgroep is er een specifieke procedure die je zorgvuldig volgt. Een belangrijke taak is het afhandelen van de intake van aanvragen voor waardering en vergelijking van buitenlandse diploma's.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het screenen van buitenlandse diploma's en het registreren van klachten. Tevens beantwoord je vragen van klanten via telefoon en mail. Deze vragen kunnen gaan over diverse onderwerpen zoals de aanvraagstatus, benodigde documenten, vertalingen en financiële regelingen. Hierbij houd je rekening met cultuurverschillen tussen klanten en stel je standaard- of maatwerkantwoorden op. Ten slotte draag je bij aan diverse interne en externe projecten en overleggen, waarbij je de invalshoek van de ondersteunende medewerkers vertegenwoordigt. Ook signaleer je trends en rapporteer je hierover aan de teamleider en/of adviseurs. Daarnaast stel je rapportages beschikbaar over het aantal aanvragen, telefoons en mails.

Wat maakt de functie zo boeiend

  • Je werkt in een dynamische omgeving met diverse klantgroepen en uiteenlopende taken.
  • Je draagt bij aan een belangrijke maatschappelijke taak door het ondersteunen van het waarderen van diploma's.
  • Je werkt nauw samen met een team van deskundige collega's en adviseurs.

Waar kom je te werken

Het Informatiecentrum Diplomawaardering is onderdeel van het team Onderwijsvergelijking, een hecht en betrokken team dat bestaat uit 11 teamleden. Samen zorgen we ervoor dat het proces van onderwijsvergelijking soepel verloopt.

Wat breng je mee

  • Mbo+ werk- en denkniveau.
  • Affiniteit met administratieve en financiële processen.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Kennis van diplomawaardering is een pre, maar niet noodzakelijk.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en oog voor detail.

Ons aanbod

Je komt te werken in een inspirerende werkomgeving waar veel aandacht is voor ontwikkeling, inspirerend leiderschap en talenten van onze medewerkers. We bieden je een functie waarin je zelf verantwoordelijk bent voor jouw ontwikkeling, waar je een grote mate van vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt in de uitvoering van je functie. Daarnaast bieden we:

  • Een salaris van minimaal €2.767,- en maximaal €3.709,- (schaal 8) bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.
  • Je krijgt 27 vakantiedagen en bij een fulltime dienstverband bouw je 112,5 uur (ADV) per jaar op.
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33% en vakantiegeld.
  • Een tegemoetkoming in jouw premie ziektekostenverzekering van €27,50 netto per maand.
  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Zo kan je bijvoorbeeld na je indiensttreding eenmaal per jaar voor kiezen om de eindejaarsuitkering en vakantiegeld maandelijks te laten uitbetalen (of een deel hiervan) en 5 verlofdagen verkopen, sparen of kopen.
  • Deelname aan een pensioenregeling bij ABP waarbij SBB 70% van de premie betaalt.
  • Faciliteiten om hybride te werken en een thuiswerkvergoeding.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
  • Wij stimuleren duurzaam reizen; OV wordt bij ons volledig vergoed.
  • Een zakelijke telefoon en een laptop.
  • Aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling; je kunt opleidingen en cursussen volgen via onze SBB Academie.
  • Een inwerkprogramma; wij werken met een mentorsysteem.
  • Een aanstelling voor de duur van een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd bij goed functioneren.

Procedure

Heb je belangstelling voor deze functie en beschik je over de gevraagde kennis en vaardigheden? Reageer dan uiterlijk 2 juli 2024 door het sturen van een korte en gerichte motivatie en je curriculum vitae via de sollicitatiebutton. Heb je vragen over het sollicitatieproces? Stel ze gerust aan , , via 5 of via .

De selectieprocedure bestaat uit twee rondes. De eerste gesprekken worden gevoerd op donderdag 11 juli. De tweede gesprekken worden gevoerd op donderdag 18 juli (ochtend). Beide gesprekken vinden plaats op ons kantoor in Zoetermeer.

Acquisitie door recruitmentbureaus: we waarderen je enthousiasme, echter we vullen deze functie zelf in. Mochten we interesse hebben in hulp van buitenaf, zorgen wij ervoor dat we contact opnemen met de bureaus waar wij mee samenwerken.

De vacature is zowel intern als extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.



Functie:medewerker ondersteuning informatiecentrum
Startdatum:12-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:VMBO/MAVO
Contracttype:Vast
Salaris:2767 – 3709
Uren per week:24 – 32

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Berkel en Rodenrijskrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de berkel-en-rodenrijskrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Medewerker Ondersteuning Informatiecentrum Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven 12-06-2024

Bekijk ook andere vacatures